Prosím, pre zobrazenie videa, akceptujte cookies pre marketing.
Na Liptove sa opäť bojuje o Hviezdy
19. 11. 2015(LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ, 19.11.2015) – Najlepšie ubytovacie zariadenia na Liptove čaká skúška pravdy. Po dvoch rokoch si ich totiž opäť zoberú na paškál anonymní hodnotitelia, ktorí sa zamerajú na úroveň poskytovaných služieb. Do bitky o certifikát kvality sa zapojili takmer dve desiatky podnikateľov v cestovnom ruchu, pritom až dvanásť zariadení bude Liptovské Hviezdy obhajovať.
Nebo nad Liptovom sa na konci roka znovu rozžiari. Nateraz však nie je jasné, koľko hviezd ho napokon ozdobí. Rozhodnutie o ich pridelení má totiž v rukách odborná komisia, ktorá bude vychádzať z výsledkov podrobných hodnotení anonymných inšpektorov. „Aj tento raz sme sa rozhodli preveriť viacero úsekov – od recepcie, cez reštauráciu a wellness, až po ubytovací úsek. Inšpekcie budú trvať vyše mesiaca a profesionálni hodnotitelia si zoberú pod drobnohľad celý chod zariadenia. Ide o najkomplexnejší spôsob hodnotenia v našich končinách, ktorý nastaví našim službám a ich poskytovateľom zrkadlo. Cieľ, ktorý sme si stanovili pred niekoľkými rokmi, sa totiž nemení – chceme sa neustále zlepšovať a návštevníkom regiónu ponúkať len tie najlepšie zážitky,“ informuje Ján Blcháč, predseda predstavenstva Oblastnej organizácie cestovného ruchu REGIÓN LIPTOV.
Prepadovky ubytovacích zariadení (hotely, penzióny a chatová osada) zabezpečuje spoločnosť Expertz, ktorá sa špecializuje na mystery shopping rôzneho druhu. „Som veľmi rád, že sa región Liptov vydal neľahkou cestou komplexného hodnotenia ubytovacích zariadení“ pochvaľuje Igor Kazda zo spoločnosti Expertz.
Z detailne vyplneného dotazníka bude zrejmé, v ktorých činnostiach hodnotené subjekty obstáli a v ktorých sa musia zlepšiť. „Postaviť zaujímavý hotel alebo penzión už v dnešnej dobe nie je problém. Čo ho však robí jedinečným, je úroveň personálu. Ak pokrivkáva, hosť odíde s rozpačitým dojmom a bude dlho rozmýšľať o tom, či sa vráti. Uvedomujeme si, že školy nedokážu pripraviť hotových ľudí pre náš biznis a zamestnancov si preto musíme sami vychovávať. Čím viac sa im budeme venovať, tým väčšia je naša šanca na úspech,“ upozorňuje Hotelierka roka a riaditeľka Hotela Tri studničky Iveta Chovanová, ktorá je spolu s .Petrom Bačkorom z Koliby u dobrého pastiera a Martinom Matzenauerom, majiteľom Penziónu Drak odbornou garantkou projektu.
K dnešnému dňu sa inšpektorom podarilo zosumarizovať čiastkové výsledky návštevy štyroch hotelov, jedného penziónu a koliby. Tie celkové budú známe v prvej polovici decembra, no už teraz je jasné, kde našich hotelierov najviac tlačí topánka. „Dobrá správa je, že kvalita ubytovacích zariadení stúpa. Napriek tomu, ešte stále je čo zlepšovať. Týka sa to predovšetkým vzťahu personálu k hosťovi a bazírovaniu na maličkostiach, ktoré robia z kvalitných zariadení výnimočné,“ vysvetľuje Igor Kazda zo spoločnosti Expertz.
Liptovská Hviezda píše už svoju tretiu kapitolu a získava si stále väčšiu dôveru nielen hodnotených zariadení, ale aj širokej verejnosti, ktorej pomáha orientovať sa v ponuke služieb a odporučiť jej ubytovacie zariadenia s garanciou kvality. „Chceme zároveň motivovať ubytovateľov k neustálemu zlepšovaniu a skvalitneniu poskytovaných služieb. Nemenej dôležitý je aj marketingový prínos projektu a prezentácia Liptova ako regiónu, ktorý sa neustále zlepšuje,“ dopĺňa Darina Bartková, riaditeľka OOCR REGIÓN LIPTOV.
Pozitívom prvých dvoch ročníkov je fakt, že mnohí podnikatelia v cestovnom ruchu si uvedomili dôležitosť podobných hodnotení. Zistili, že poskytovať prvotriedne služby treba každodenne, nie len vtedy, keď sú na kritiku pripravení. „Keďže sa snažíme ponúkať naše služby čo najlepšie, je správne, aby sme sa vedeli porovnať s podobnými zariadeniami. Profesionálnu a konštruktívnu kritiku našej práce zároveň považujeme za dôležitú a osožnú. Je pre nás podstatné, aby sme z dlhodobého horizontu presviedčali návštevníkov, že aj keď máme neustále čo vylepšovať, snažíme sa naďalej vzdelávať a učiť sa aj z vlastných chýb. Súťaž Liptovská hviezda má v našom regióne svoju osobitú hodnotu a tradíciu, preto je pre nás vždy výzvou na sebareflexiu a podnetom pre nové ciele,“ vysvetľuje majiteľ Koliby u dobrého pastiera Patrik Habo.
Nie je dôležité, či ide o veľké alebo malé zariadenie, ale o spôsob, akým sa dokážeme postarať o hosťa. Práve tretí ročník Liptovskej Hviezdy odhalí, ako sú na tom liptovskí podnikatelia a koľkí z nich uvidia svoju hviezdu na nebi služieb v cestovnom ruchu.
Nezabudnite si prečítať aj ďalšie články
Pohyb a aktivita namiesto vianočného prejedania
Iné lokality
Malinô Brdo spúšťa lyžovačku
Ružomberok
Skibusy štartujú na Štefana
Jasná
Darčeky rozdávajú nielen na Vianoce
Iné lokality
Fialková na zjazdovkách
Iné lokality
Kde sa nachádzajú jaskyne na Liptove?
Liptovský Mikuláš
všetky články
Opíšte nám svoj zážitok